Ruim 60 jaar ervaring
Jan wit en zoon sinds 1958
Nog niet overtuigd?
Bekijk wat onze klanten over ons zeggen
Hulp Nodig?
We bieden een uitstekend service
Alle tools om aan te sluiten
Bij ons slaag je in één keer.
Ruim 60 jaar ervaring
Jan wit en zoon sinds 1958
Nog niet overtuigd?
Bekijk wat onze klanten over ons zeggen
Hulp Nodig?
We bieden een uitstekend service
Alle tools om aan te sluiten
Bij ons slaag je in één keer.
Ruim 60 jaar ervaring
Jan wit en zoon sinds 1958
Nog niet overtuigd?
Bekijk wat onze klanten over ons zeggen
Het geluid van knisperend hout ervaren
Haal nog meer rendement uit je houtkachel
In slaap vallen voor de kachel?
Dan moet je hem natuurlijk eerst aansluiten
Ruim 60 jaar ervaring
Jan wit en zoon sinds 1958
Nog niet overtuigd?
Bekijk wat onze klanten over ons zeggen
Wij ademen rookgas
Zolang zijn we dus al specialist…
Hele complexen aansluiten op een CLV systeem?
Het was nog nooit zo makkelijk met Jan Wit
Ruim 60 jaar ervaring
Jan wit en zoon sinds 1958
Nog niet overtuigd?
Bekijk wat onze klanten over ons zeggen
Goed ventileren, zonder één raam te openen
Wij laten je zien hoe
Ventilatie voor platte en schuine daken
Alles wat je nodig hebt
Hemelwaterafvoer
Warmtepomp
Informatie
Dezelfde dag verzonden
Bij bestellingen vóór 16:00 uur
30 dagen bedenktijd
Op vrijwel alle producten
Gratis verzending
Voor orders boven €100,-
Ruim 60 jaar ervaring
Jan Wit & Zoon sinds 1958
Bij ketelvervanging of de overstap naar een warmtepompsysteem is er altijd de vraag: welke regeling bied ik mijn klant. Ik ken veel installateurs die daarin heel pragmatisch zijn. De leverancier van het toestel levert ook een thermostaat, dus die krijgt mijn klant ook. Maar ik ken ook genoeg installateurs waar al die ‘gratis’ meegeleverde thermostaten stof verzamelen in hun magazijn.
Waarin zit het verschil tussen de ene installateur en die ander? In veel gevallen is het de complexiteit van de thermostaat van de toestelleverancier die de installateur niet zint. Het komt geregeld voor dat wij vanuit de praktijk te horen krijgen dat de installateur bij een oplevering het enorm lastig vindt om de thermostaat in te stellen. En hoe leg je een bewoner of gebouweigenaar de werking van een thermostaat uit, als je deze zelf al complex vindt. Pak je de handleiding erbij en ga je, samen met je klant, ter plekke bladeren tot je de juiste pagina vindt om een weekprogramma in te stellen?
Het probleem van veel thermostaten die toestelleveranciers aanbieden is dat ze niet zijn ontwikkeld vanuit de primaire behoefte van de eindgebruiker. Overdaad schaadt, is iets wat veel technische ontwikkelaars nog te weinig beseffen en meewegen in hun productontwikkeling. Zeker als de thermostaat niet je corebusiness is – want dat is het energietoestel zelf – is het lastig om veel tijd en energie in een regeling te stoppen.
En toch, voor een eindgebruiker is de regelunit of thermostaat zijn dagelijkse herinnering aan jouw installatie die zijn of haar comfort levert. De ketel, de warmtepomp of afleverset hangen of staan ergens in een kast, op zolder of in een bijkeuken. Maar de thermostaat heeft bijna altijd een prominente plek in de woonkamer en vaak ook in de andere leefruimtes. Bovendien is de reden dat mensen voor een specifieke ketel of warmtepomp kiezen vrijwel nooit ingegeven door de thermostaat die ze erbij ‘krijgen’.
Wil je als installateur jezelf, maar vooral je klant een dienst bewijzen, zorg dan dat je een thermostaat of bediening kiest die intuïtief werkt. Kijk vooral ook naar de thermostaat die er nu hangt, en vraag eens aan je klant of ze daarover tevreden zijn. Is het antwoord ja, zorg dan dat een eventuele nieuwe versie minstens zo eenvoudig te bedienen is. En is het antwoord nee, dan is dit een mooie gelegenheid om daar punten te scoren. Zorg dan voor een zorgeloze, intuïtieve bediening. En bedenk, zeker bij een warmtepompsysteem waar een constante temperatuur essentieel is voor een hoog rendement, ‘less is more’. Soms zijn al die instelmogelijkheden eerder ballast, dan dat ze het comfort vergroten.
Auteur: Resideo
Nog geen account?
Account aanmaken